Aktualności.
OBÓZ OLSZANOWO 2023 - INFORMACJE
Aktualizacja dn. 14 kwietania 2023
Organizatorem wypoczynku jest 1 TDH Puszcza, obóz odbędzie się w dniach 10-29 lipca 2023, lokalizacja Olszanowo koło Człuchowa.
OBÓZ OLSZANOWO 2022 - KWATERKA
Aktualizacja dn. 20 czerwca 2020
Kwaterka od rana 28 czerwca do 3 lipca 2022
Osoby zgłoszone - dojazd we własnym zakresie:
Możesz stworzyć mapkę dojazdu wpisując(wklejając) do wyszukiwarki Google następujące współrzędne: 53.67650, 17.14564
Link nad Jezioro Olszanowskie : https://goo.gl/maps/Tduua4xa7s6NxP3j8
W razie problemów z dojazdem prosimy o kontakt z:
- 1. drużynowymi
- 2. komendatem kwaterki dh Krzysztofem
Aktualizacja dn. 20 czerwca 2022
OBÓZ OLSZANOWO 2022
Termin obozu 4-23 lipca 2022
Informacje dotyczące transportu dzieci na obóz „Olszanowo 2022”, z drużyn z Trzcianki
(1TDH Puszcza i 1TDH Wilki, wędrowniczki do służby)
Spotykamy się w mundurach, 4 lipca 2022 o 7.30 przed SP2
Środek lokomocji - autobus
Opiekunowie pwd. Maciej Majewski i pwd. Dorota Urban
Proszę o zabranie:
- Regulamin Obozu Olszanowo 2022 (kto nie oddał) – należy oddać przed odjazdem autobusu (warunek uczestnictwa w obozie)
- wody do picia na drogę 0,5 litra i bidonu (podpisnego!) - uzupełnianie
wody
- drugiego śniadania
- stroju pionierkowego (na wierzchu plecaka):
- długie spodnie (jak gorąco lekkie, ale długie)
- koszula z długim rękawem (jak gorąco lekka)
- czapka z daszkiem
- buty kryte
- coś na komary
Zapewniamy standardowe rękawice ochronne jeśli ktoś chce zabrać własne -
proszę o podpisanie!
Ubrania pionierkowe mogą ulec uszkodzeniu lub silnemu zabrudzeniu
POWRÓT -23 VII - autobusem
Aktualizacja dn. 24 czerwca 2021
OBÓZ OLSZANOWO-DOKUMENTY
Termin obozu 5-24 lipca 2021
Informacje dotyczące transportu dzieci na obóz
Spotykamy się w mundurach, 05 lipca 2021 o 7.30 przed SP2
Środek lokomocji - autobus
Opiekunowie pwd Maciej Majewski i pwd Agata Sowa
Proszę o zabranie:
- oświadczenia uczestnika w dniu wyjazdu - sprawdzane przed odjazdem
autokaru
- nowego regulaminu (kto nie oddał) - sprawdzane jw.
- wody do picia na drogę 0,5 litra i bidonu (podpisnego!) - uzupełnianie
wody
- drugiego śniadania
- stroju pionierkowego (na wierzchu plecaka):
- długie spodnie (jak gorąco lekkie, ale długie)
- koszula z długim rękawem (jak gorąco lekka)
- czapka z daszkiem
- buty kryte
Zapewniamy standardowe rękawice ochronne jeśli ktoś chce zabrać własne -
proszę o podpisanie!
Ubrania pionierkowe mogą ulec uszkodzeniu lub silnemu zabrudzeniu
POWRÓT -24 VII - autobusem
Półkolonie ZHR
Aktualizacja dn. 13 czerwca 2020
KARTA KWALIFIKACYJNA UCZESTNIKA WYPOCZYNKU ZHR
Ogłoszenie
Aktualizacja dn. 1 czerwca 2020
Szanowni rodzice, drogie wędrowniczki i wędrownicy.
W związku z dużym utrudnieniem naszej działalności w ostatnim czasie, przy braku możliwości przeprowadzenia akcji zarobkowej i zawężonej wyborze miejsc noclegu, postanowiłem o podniesieniu składki obozowej o 160 zł, tj. do 560 zł. Jeżeli dla kogoś jest to zmiana nie do przyjęcia, pozostawiam możliwość rezygnacji,
z zwrotem wpłaty, do czego oczywiście nie namawiam. Zaktualizowany informator obozowy przesłałem uczestnikom. Proszę o potwierdzenie, a w razie problemów o kontakt.
Czuwaj Łukasz Zakrzewski komendant obozu wędrownego
OBÓZ WĘDROWNY
Aktualizacja dn. 22 maja 2020
Termin obozu od 1 do 12 lipca 2020. Lokalizacja SUDETY.
OBÓZ ZHR "DWA MIECZE"
Aktualizacja dn. 13 marca 2019
Obóz "44"
Aktualizacja dn. 28 czerwca 2018
OBÓZ HARCERSKI "UROCZYSKO PAPIERNIA 2018"
Aktualizacja dn. 05 kwietnia 2018
Aktualizacja dn. 11 grudnia 2017
SPOTKANIE OPŁATKOWE
Zapraszamy wszystkich harcerzy, chętnych rodziców i przyjaciół harcerstwa na Harcerskie spotkanie opłatkowe, które odbędzie się w sobotę 16 grudnia b.r. o godz. 19:00 w auli Szkoły Podstawowej nr 2.
Przygotowany przez nas program wieczoru:
- 19:00 Podzielenie się opłatkiem
- 19:15 Poczęstunek
- 19:30 Jaka to kolęda - turniej
- 19:45 Występy solowe
- 19:55 Wspólne kolędowanie
- 20:25 Zakończenie spotkania
Biwak ESD - Informator biwakowy
Aktualizacja dn. 20 paździenik 2017
PUNKTACJA OBOZOWA 2017
Aktualizacja dn. 25 sierpnia 2017
WYSPA ROBINSONA - PLAN DOJAZDU
Aktualizacja dn. 03 lipca 2017
WYSPA ROBINSONA
Aktualizacja dn. 12 kwietnia 2017
Czuwaj,
Poniżej garść ważnych informacji dotyczących naszego obozu 2017:
- Nazwa obozu związana z tematyką: „WYSPA ROBINSONA”;
- Miejsce obozowania: teren na południe od jeziora Przyjezierze. Otoczenie jest mocno pofalowane, zalesione z każdej strony, z nielicznymi zabudowaniami we wschodniej części jeziora;
- Odległość obozu od drogi asfaltowej wynosi około 0,7 km ( w tej odległości znajduje się także duży parking leśny;
- Odległość z Trzcianki do obozu wynosi ok. 160 km;
- „Wyspa Robinsona” znajduje się ok. 30 km na południe od Słupska i ok. 50 km od morza;
Grupa zwiadowcza
ZHR Trzcianka
Nagrody za rok 2016/17
Aktualizacja dn. 20 listopada 2016
„Jedyną przegrana jest rezygnacja
Wszystko inne jest krokiem naprzód”
Marta - 50 zł – za punktacje indywidualną
Agata - 63 zł – punktacja zastępem
Ami - 55 zł. – punktacja zastępem
Emilka 82 zł (kwota została przeznaczona na dofinansowanie obozu 2016)
Konkurs roślin leczniczych - Zielnik
Oliwia Wesołowska – 50 zł
Uwaga!
Nagrody kupuje harcerka sama, przeznaczenie – na cele harcerskie, należy okazać paragon.
Czas na wykorzystanie nagrody – do końca XI 2016 - potem przepada
OBÓZ CHARCERSKI NAKIELKO 2016
Aktualizacja dn. 11 kwietnia 2016
OBÓZ CHARCERSKI NAKIELKO 2016
RZECZY JAKIE KAŻDA HARCERKA POWINNA MIEĆ DODATKOWO NA OBOZIE
Aktualizacja dn. 18 czerwca 2016
Wyniki punktacji śródrocznej 2014/2015
Aktualizacja dn. 8 sierpnia 2015
Czuwaj!
„Starajcie się zostawić świat choć trochę lepszym niż go zastaliście” PB
Pierwsze miejsce w punktacji śródrocznej 2014/15
Imie i nazwisko |
Liczba zdobytych punktów |
Wartość nagrody w zł (na cele harcerskie) |
Olimpia Tomkiewicz |
220 |
46 |
Julia Lisiak |
201 |
42 |
Wiktoria Franczyszyn |
176 |
37 |
Marysia William |
153,5 |
33 |
Weronika Kilian |
99 |
21 |
Wiktoria Smulska |
99 |
21 |
Nagrodę należy zrealizować w ciągu 3 miesięcy – inaczej przepada.
Zakup rzeczy poświadczamy paragonem.
Gratuluję!
Pwd Ewa zakrzewska HR
OBOZOWE WIEŚCI
Aktualizacja dn. 26 czerwca 2013
Już tylko tydzień dzieli nas od wielkiej przygody.
Zbiórka przed Szkołą Katolicką w Trzciance 4 lipca 2013 o 7:00 z ekwipunkiem jak poniżej. Jedziemy autobusem ok. 3 godzin. Osoby źle znoszące podróże powinny przyjąć odpowiednie środki. Odwiedziny 14 lipca.
Powrót z obozu 20 lipca.
Cała naprzód!!!
INFORMATOR
Wyniki punktacji
Aktualizacja dn. 19 czerwca 2013
Czuwaj!
Przesyłam wyniki rocznej punktacji za rok 2012/2013
Ela – gratuluje pierwszego miejsca, Ani i Paulinie drugiego i trzeciego
Kaliny w tym roku góra – pierwsze miejsce, jestem z Was dumna!
WYNIKI RYWALIZACJI ZESTĘPÓW
LP. |
ZASTĘP |
LICZBA ZDOBYTYCH PUNKTÓW |
1 |
KALINY |
1730 |
2 |
JAGODY |
1126 |
3 |
Brzozy |
1097 |
Kaliny - nagroda 300 zł na cele harcerskie
Kaliny |
Imię i nazwisko druhny |
Punkty |
% |
Otrzymana kwota w zł |
1 |
ELZBIETA FRACKOWIAK |
543 |
100,0614 |
100 |
2 |
KAROLINA SOWA |
353 |
65,04914 |
65 |
3 |
ŚCIECHOWSKA PAULINA |
344 |
63,39066 |
64 |
4 |
GOLONKA DANIELA |
207 |
38,14496 |
38 |
5 |
WITEK ANETA |
181 |
33,35381 |
33 |
WYNIKI RYWALIZACJI INDYWIDUALNEJ HARCEREK
-Przejdź do strony-
Aktualizacja dn. 17 maja 2013
Manewry środowiska Trzcianka 1 TDH Puszcza, 1 TDH Wilki i AK Ponury
Pierwsze w dziejach naszych drużyn!
24 – 25 maja 2013
BĄDŹMY RAZEM ! POKAŻCIE SIŁĘ SWOICH ZASTĘPÓW!
INFORMATOR BIWAKOWY
Aktualicaja dn. 3 czerwca 2013
Druhny i Druhowie!
Na prośbę starszych harcerzy, w dniach 15-16 czerwca planujemy dwudniowy spływ kajakowy Rurzycą
INFORMATOR
Aktualicaja dn. 17 maja 2013
Manewry środowiska Trzcianka 1 TDH Puszcza, 1 TDH Wilki i AK Ponury
Pierwsze w dziejach naszych drużyn!
24 – 25 maja 2013
BĄDŹMY RAZEM ! POKAŻCIE SIŁĘ SWOICH ZASTĘPÓW!
INFORMATOR BIWAKOWY
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Aktualizacja dn. 20 marca 2013
1. | W sobotę, 13.04.13 odbędzie się gra harcerska: Akcja pod Arsenałem. Zbiórka o 10:00 na parkingu przy starej plaży. |
2. | W TYM SAMYM DNIU O 17:00 ODBĘDZIE SIĘ ZEBRANIE Z RODZICAMI. OMÓWIMY NA NIM SPRAWĘ OBOZU LETNIEGO ORAZ ZAPLANOWANYCH NA TEN ROK BIWAKÓW!!! – koniecznie poinformujcie rodziców! |
3. | 13.04.13.- GODZ.17.00 zebranie z rodzicami! – koniecznie poinformujcie rodziców! |
4. | 19-21.04.13.-Biwak z Bogiem w Warcinie k .Kępic INFORMATOR BIWAKOWY |
5. | 24-26.05.13.-Manewry z 1PDH AK Ponury |
6. | czerwca-Spływ kajakowy |
7. | 04-20.07.2013.-Letni obóz harcerski – najważniejsze wydarzanie w roku harcerskim :) |
Aktualizacja dn. 30 marca 2013
Wszystkim harcerkom i harcerzom ZHR oraz ich rodzicom
składamy serdeczne życzenia zdrowia, szczęścia, radości
i
Błogosławieństwa Bożego
życzą drużynowi
pwd Ewa Zakrzewska wdr
pwd Krzysztof Zakrzewski HO
AKCJA POD ARSENAŁEM - GRA TERENOWA
Aktualizacja dn. 20 marca 2013
W dniu 23 marca, w 70 rocznicę "Akcji pod Arsenałem", ZHR Trzcianka organizuje grę terenową.
Zapraszamy dziewczęta i chłopców od IV klasy szkoły podstawowej.
Zbiórka w sobotę o 14:00, na parkingu przy starej plaży. Pożądany strój terenowy, coś do pisania i niepotrzebne zdjęcie do legitymacji.
W sobotę możemy razem odbić Rudego.
Czekamy na Ciebie, czuwaj!
Jak przekazać 1%
Aktualizacja dn. 2 marca 2013
Każdego roku mogą Państwo przekazać 1% od swojego podatku dochodowego na wybraną Organizację Pożytku Publicznego. Związek Harcerstwa Rzeczypospolitej jest taką organizacją, dzięki czemu mogą Państwo wspomóc naszą działalność.
[Czytaj dalej...]
Dzień Myśli Braterskiej
Aktualizacja dn. 15 lutego 2013
23 lutego obchodziliśmy Dzień Myśli Braterskiej (rocznica urodzin Baden Powella). Środowisko ZHR - Trzcianka zorganizowało na ten dzień grę miejską oraz projekcję filmu: „Generał Nil”. Mimo mroźnego wiatru do gry przystąpiło 5 zastępów.
Poniżej podajemy wyniki:
I miejsce - Kaliny | 150 pkt |
II miejsce - zastęp Łukasza | 130 pkt |
III miejsce - Jagody | 110 pkt |
IV miejsce - zastęp Kuby | 100 pkt |
V miejsce - Brzozy | 54 pkt |
Wszystkim gratulujemy.
Rychlik 15-17.02.2013
Aktualizacja dn. 18 lutego 2013
W dniach 15-17.02.2013 gościła w Rychliku 12 PDH „GROTA”.Trzcianeckie „Wilki” dojechały do nich w sobotę 16 lutego. W nocy obie drużyny poszukiwały w rychlickich lasach zaginionych lotników. Po grze odbyło się wspólne świecznisko. Ostatnim punktem dnia był apel, podczas którego dwóm naszym harcerzom, Kubie Kopczyńskiemu i Bartkowi Kończakowi wręczono patenty ukończenia kursu zastępowych. Za udział w zgrupowaniu i organizację gry dziękujemy Grocie. Kubie i Bartkowi gratulujemy.
Pwd Krzysztof Zakrzewski HO
Drużynowy TDH Wilki
16.02.2013 Kurs ratownictwa HOPR
Aktualizacja dn. 17 lutego 2013
W Poznaniu dobyło sie w teorii i praktyce szkolenie z umiejętności Sanitariusza HOPR
Brały w nimi udział: drużynowa Ewa Zakrzewska, zastępowe Ela i Ania Frąckowiak, Paulina Zakrzewska, podzastępowe Karolina Sowa i Julka Lisiak oraz Paulina Ściechowska i Wiktoria Gościna.
Wszystkie dziewczyny zadały pomyślnie egzamin i uzyskały certyfikat ukończenia kursu, co otwiera im drogę do wstąpienia w szeregi HOPR-u(:
Gratuluję!
Koniec kursu Zastępowych
Aktualizacja dn. 16 lutego 2013
W minioną sobotę 4 nasze druhny: Karolina Sowa, Paulina Ściechowska, Julka Lisiak , Wiktoria Gościnna ukończyły Kurs Zastępowych, w tym 2 z wyróżnieniem – Karolina I Paulina :)
Wszystkim kursantkom gratuluję!
Dzień Myśli Braterskiej
Aktualizacja dn. 15 lutego 2013
W sobotę 23.02.2013 przypada DMB (Dzień Myśli Braterskiej)-urodziny Baden Powella- twórcy skautingu.
Tego dnia środowisko ZHR Trzcianka organizuje grę miejską „ GENERAŁ „. Zbiórka o 10:00 przed szkołą katolicką. Czas trwania ok. 3,5 godziny. Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału w grze.
BAL KARNAWAŁOWY
Aktualizacja dn. 1 lutego 2013
Zapraszamy na
BAL KARNAWAŁOWY
W sobotę 9 lutego 2013 roku do Sali gimnastycznej przy technikum.
Początek zabawy o godz. 17:00, a koniec ok. 19:30.
Każdy zastęp jest proszony o przyniesienie dwóch napojów
niegazowanych i coś do przegryzienia np. paluszki czy ciastka.
Na balu nauczymy się swinga.
Prosimy o zrobienie masek oraz ubranie czegoś niebieskiego.
Każdy ma mieć ze sobą buty na przebranie (tenisówki -halówki).
Serdecznie zapraszamy!
Harcerski biwak narciarski - Velke Hamry(28.12.12.-02.01.13.)
Aktualizacja dn. 4 styczeń 2013
Właśnie wróciliśmy z naszego biwaku narciarskiego. Był to pierwszy tego typu wyjazd w historii środowiska ZHR Trzcianka.
Na jego przygotowanie mieliśmy niecałe dwa miesiące, ale dzięki Bożej pomocy i zaangażowaniu rodziców szlak został przetarty.
W programie mieliśmy przede wszystkim naukę jazdy na nartach, toteż codziennie szusowaliśmy po stokach w Vysoke nad Jizerou.
Oprócz nart byliśmy w Aquaparku Babilon w Libercu.
Na dzień wyjazdu zostawiliśmy zwiedzanie pięknych jaskiń bozkovskich z podziemnymi jeziorkami.
Poruszając się w półmroku wąskimi korytarzami czuliśmy się jak Krasnoludy z powieści Hobbit.
Na jeziorze brakowało nam tylko Golluma no i mieszkających w podziemiach odrażających Goblinów.
Punktacja
W rywalizacji biwakowej brały udział 3 zastępy, które osiągnęły następujące wyniki:
1. | Szrekątka (harcerki) |
60pkt |
2. | Ludzie Zimy (harcerze) |
60pkt |
3. | Ostre Sople (harcerze) | 60pkt |
Sprawności
Podczas biwaku następujące osoby uzyskały sprawność młodego narciarza( zgłosiły się do weryfikacji swoich umiejętności):
1.Sandra Francuzik
2.Ela Frąckowiak
3.Ania Frąckowiak
4.Julka Lisiak
5.Weronika Koczorowska
6.Bartek Kończak
7.Kuba Kopczyński
Wszystkim, którzy tę sprawność zdobyli przypominam o konieczności wyszycia jej na ramieniu w ciągu trzech dni.

Podziękowania
Serdecznie dziękujemy wszystkim, zaangażowanym w pomoc przy organizacji biwaku, a szczególnie:
1.Paniom Asi Lisiak i Kasi Koczorowskiej za przygotowywanie wspaniałych posiłków.
2.Piotrowi Kazirodkowi-instruktorowi narciarskiemu, za cierpliwość na stoku(wszyscy potrafią już zjeżdżać na nartach)
3.Panu kierowcy Marcinowi Semenowiczowi za coś więcej niż tylko kierowanie autobusem.
4.Ks Pavlowi, u którego mogliśmy się zatrzymać za ciepłe przyjęcie.
5.Hm Tomkowi Nowackiemu, który w ostatniej chwili zdecydował się zostać naszym komendantem.
Czuwaj!
Pwd Krzysztof Zakrzewski
Po biwaku.
Aktualizacja dn. 19 listopada 2012
Właśnie wróciliśmy z biwaku poobozowego, który odbył się w Murowanej Goślinie(17-18.11.2012). Dopisała frekwencja.
Przyjechały środowiska ZHR z Wysokiej, Starego Miasta no i oczywiście ze Trzcianki.
Zaraz po przybyciu do Murowanej Gośliny odbyła się gra miejska. Brało w niej udział osiem zastępów. Gra oceniana była jako trudna.
Poniżej podaję wyniki:
1. Jagody - I miejsce - 255 pkt
2. Wątroby - II miejsce - 245 pkt
3. Polskie Parówy - III miejsce -195 pkt
4. Kaliny - 180 pkt
5. Lotos - 170 pkt
6. Brzozy - 160 pkt
7. Brokilon - 140 pkt
8. Kabanosy - 90 pkt
GRATULUJEMY ZWYCIĘZCOM !
Po grze i posiłku uczyliśmy się Belgijki. Większość z nas opanowała taniec w stopniu podstawowym.
Później był czas radosnej twórczości: zgadnij kogo przedstawiam ? Było przy tym dużo zabawy.
Następnym punktem programu było świecznisko, przy którym zasiedli z nami harcmistrzowie Agata i Tomasz Nowaccy.
Honorowymi gośćmi byli harcerze z Murowanej Gośliny.
Następnego dnia, po porannej mszy św i sprzątaniu ruszyliśmy do domu.
Wszystkim współorganizującym ten biwak, dziękujemy.
Czuwaj
Dh Ewa i Krzysztof Zakrzewscy
Biwak poobozowy.
W najbliższą sobotę 17 listopada wyjeżdżamy na biwak poobozowy do Murowanej Gośliny. Będzie to doskonała okazja do spotkania się z obozowymi przyjaciółmi, powspominania i pośpiewania. Ramowy plan zakłada również grę miejską, w której zmierzą się drużyny z Trzcianki, Wysokiej i Starego Miasta.
Poniżej drukujemy informator biwakowy:
Biwak Poobozowy
Środowisk Trzcianka, Wysoka, Stare Miasto
Data: 17-18 listopada
Miejsce: Murowana Goślina, Gimnazjum nr 2
Cena: 15 zł
Zbiórka: Sobota godz. 8.20 Przed Szkołą Katolicką
Powrót: Niedziela około południa
Ekwipunek:
Nie zabieramy telefonów komórkowych – drużynowi poinformują rodziców o przyjeździe na miejsce i wykwaterowaniu
• Mundur – NA SOBIE,
• Śpiwór, karimata,
• Rzeczy do spania,
• Kubek, menażka, niezbędnik,
• Rzeczy na zmianę, dostosowane do pogody – gra na dworze!
• Weźcie też strój, w którym ładnie wyglądacie, ale was nie krępuje (:
• Sałatka – konkretna, na obiad (np. z ryżem, kurczakiem czy cos takiego),
• Bochenek chleba oraz obkład na kolację, śniadanie, drugie śniadanie( bez masła i margaryny)
• śpiewniki
• Dobry humor i uśmiech na twarzy!!!
Drużynowa weźmie dodatkowo – herbatę, cukier, masło
Wszelkie pytania prosimy kierować do drużynowych:
Dh Ewy i Dh Krzysztofa
Narty: 27 grudnia – 01 styczeń
Przypominam o wyjeździe NA NARTY - autobus jest na 25 osób i ok. tyle jest wolnych łóżek u księdza - mamy już wstępnie 16 osób zgłoszonych - zostaje tylko 9 wolnych miejsc.
Termin zgłoszeń ze względu na załatwianie pozwoleń w komendzie ZHR, kuratorium, przygotowań - dowody, paszporty , zebranie z rodzicami uczestników - DO PONIEDZIAŁKU PRZYSZŁEGO TYGODNIA (tj. 19.11.2012), mailem lub SMS -em
Koszt 500 zł kto może, żeby dofinansować tych co mogą mniej. Będziemy jeszcze 2 razy piekli ciasta + kartki (KONIECZNIE trzeba zrobić bo bardzo się nam opłaca!). Główny koszt to autokar, wypożyczenie nart no i karnety... (nocleg 10 zł na osobę młodzież , - to taniej niż w Polsce! - u nas min. 25 zł na osobę..)
Czuwaj!
Dh Ewa